Anunț înscriere creșă 2024-2025

Scoala Stefan Pascu Apahida • Luni, 13.05.2024

news

Reînscrierea/încrierea copiilor în învățământul antepreșcolar pentru anul școlar 2024-2025 se face în conformitate cu Metodologia-cadru de înscriere a copiilor în unități de învățământ preuniversitar cu personalitate juridică cu grupe de nivel preșcolar și/sau antepreșcolar și în servicii de educație timpurie complementare și a calendarului înscrierii copiilor antepreșcolari și preșcolari în anul școlar 2024-2025 în unități de învățământ preuniversitar cu personalitate juridică cu grupe de nivel preșcolar și/sau antepreșcolar și în servicii de educație timpurie complementară, aprobat prin O.M.E. nr. 4018/15.03.2024.

 

Pentru anul școlar 2024-2025, oferta educațională pentru etapa de REÎNSCRIERI pentru nivelul antepreșcolar este următoarea:

-  Creșa ”Voinicel” Câmpenești – 2 grupe mijlocii, 34 de locuri

-  Creșa ”Voinicel” Câmpenești – 5 grupe mari, 115 locuri

* După perioada de REÎNSCRIERI vom reveni cu numărul de locuri disponibile pentru etapa de înscrieri.

Condiții de înscriere:

-        Reînscrierea și, respectiv, înscrierea copiilor antepreșcolari și preșcolari se realizează anual, conform calendarului înscrierii copiilor în unități de învățământ preuniversitar cu grupe de nivel preșcolar și/sau antepreșcolar și în servicii de educație timpurie complementare, aprobat prin ordin al ministerului educației, în limita planului de școlarizare aprobat.

-        În limita numărului de locuri din planul de școlarizare și în baza principiului continuității în cadrul aceleiași unități, copiii din grupa mare – nivel antepreșcolar din cadrul unităților de învățământ pot fi reînscriși, la cererea părinților/reprezentaților legali, în grupa mică – nivel preșcolar din unitatea respectivă.

*În cazul unui număr mai mare de copii de 3 ani decât numărul locurilor alocate prin planul de școlarizare pentru grupa mică nivel preșcolar, la cererile părinților/reprezentanților legali care solicită reînscrierea în unitatea de învățământ pe care aceștia au frecventat-o și în anul școlar anterior se procesează în ordinea descrescătoare a vârstei.

 

Criteriile generale de departajare sunt următoarele:

a)   Copilul are vârsta de 2 ani împliniți până la sfârșitul anului calendaristic în curs;

b)  Domiciliul copilului/locul de muncă al unuia dintre părinți/al reprezentantului legal este situat în apropierea unității de învățământ unde părintele/reprezentantul legal depune cererea de înscriere;

c)   Ambii părinți ai copilului/părintele unic/reprezentantul legal ai/al copilului lucrează/părintele prezintă adeverință de reîntoarcere la serviciu în momentul validării cererii/în termen de 30 de zile de la începutul anului școlar sau părintele copilului nu beneficiză de indemnizație pentru creșterea și îngrijirea copilului; situațiile în care părintele/reprezentantului legal face dovada existenței unei activități de PFA/SRL se asimilează cu cea a părinților/reprezentanților legali care lucrează.

d)  Cel puțin unul dintre părinți/reprezentant legal al copilului urmează o formă de învățământ la zi;

e)   Existența unui document care dovedește că beneficiază de tutelă sau de o măsură de protecție specială, stabilită în condițiile Legii nr. 272/2004 privind protecția și promovarea drepturilor copilului, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

f)    Existența unui document care dovedește că este în grija unui singur părinte (familie monoparentală)/existența unui document care dovedește că părintele/reprezentantul legal al copilului are 3 sau mai mulți copii (familie numeroasă);

g)  Cel puțin unul dintre părinți/părintele unic/reprezentantul legal al copilului se încadrează în una dintre situațiile:

-      Pensionat în conformitate cu prevederile legale;

-      Cu certificat de handicap;

-      Șomer, în căutarea unui loc de muncă, cu documente doveditoare de la Agenția pentru Ocuparea Forței de Muncă.

h)  Părintele/reprezentantul legal al copilului are un alt copil minor aflat în întreținere (până la nivelul clasei a IV-a a învățământului primar) și/sau un alt copil înmatriculat în unitatea de învățământ respectivă, în anul școlar pentru care se face înscrierea.

Unitățile de învățământ cu grupe de nivel preșcolar și/sau antepreșcolar cu program prelungit se adresează cu prioritate părinților care lucrează și, în acest sens, ambii părinți vor depune la înscriere adeverințe de angajat.

Procedura de înscriere:

Dosarul de înscriere va conține următoarele documente:

1.     Pagina de titlu (conform modelului anexat; se poate completa la unitatea școlară).

2.     Cererea-tip de înscriere (se poate completa acasă sau direct la instituție)

3.     Copie după certificatul de naștere al copilului

4.     Copie după actele de identitate ale părinților/reprezentantului legal

5.     Adeverința de angajat pentru fiecare dintre părinți/reprezentant legal sau adeverință privind perioada concediului de creștere și îngrijire a copilului pentru înscrierea în învățământul antepreșcolar;

6.     Alte documente doveditoare care fac obiectul criteriilor generale sau specifice de înscriere și care sunt analizate în timpul procesului de înscriere (certificate de naștere frați, certificat de deces părinte, certificat de încadrare în grad de handicap, adeverință școlarizare părinte, document care dovedește că beneficiază de tutelă sau de o măsură de protecție specială);

7.     Pentru părinții divorțați: dovada modului în care se exercită autoritatea părintească și la care dintre ei a fost stabilită locuința minorului. Dacă există custodie comună, celălalt părinte trebuie să completeze o declarație cu privire la acordul privind înscrierea la unitatea respectivă conform modelului anexat.

 

    Actele se depun în ordinea de mai sus, într-un dosar plic, pe care se va trece numele complet al copilului și inițiala tatălui.

 

La dosarul de înscriere se adaugă, la începutul anului școlar, următoarele documente:

1.   Adeverință de la medicul de familie în care se menționează că respectivul copil este sănătos clinic (adeverința este necesară în prima zi de prezentare a copilului în unitatea de învățământ)

2.   Avizul epidemiologic/dovada de vaccinare, întocmit(ă) conform prevederilor elaborate de Ministerul Sănătății, cu privire la intrarea copilului în colectivitate, eliberat(ă) de medicul de familie al copilului înainte de a începe frecventarea unității.

 

*Ordinea în care se programează telefonic pentru completarea și/sau validarea cererilor-tip de înscriere sau în care se prezintă pentru completarea și/sau validarea cererilor-tip de înscriere nu presupune crearea unei liste de preînscriere și/sau acordarea unei priorități la înscriere.

** Aplicația informatică permite exprimarea a trei opțiuni pe cererea de înscriere, prima opțiune fiind întodeauna cea la care depuneți dosarul.

 

CALENDAR

     Etapa de reînscriere: 20-24 mai 2024

În această etapă sunt reînscriși copiii care au frecventat unitatea de învățământ în anul școlar curent și care urmează să o frecventeze și în anul școlar următor, ca urmare a exprimării acestei opțiuni de către părinții/reprezentanții legali ai acestora, printr-o cerere scrisă. Pentru unitățile de învățământ care au și grupe de nivel antepreșcolar, în baza continuității, copiii de 3 ani din grupa mare de la creșă pot fi reînscriși în grupa mică de la grădiniță, în limita locurilor disponibile pentru acest nivel de vârstă și în ordinea descrescătoare a vârstei, dacă părinții solicită acest lucru.

24 mai 2024, ora 14:00 se afișează rezultatul și numărul de locuri libere după etapa de reînscrieri.

     Prima etapă de înscriere: 27 mai – 14 iunie 2024

Copiii sunt înscrişi în această etapă pe baza dosarelor depuse la unităţile de învăţământ de către părinţii/reprezentanţii legali ai acestora şi a celor trei opţiuni exprimate, în limita locurilor din planul de şcolarizare aprobat, după încheierea etapei de reînscrieri.

Ø  27-31 mai 2024 – COLECTAREA CERERILOR DE ÎNSCRIERE

Ø  3-12 iunie 2024 – PROCESAREA CERERILOR DE ÎNSCRIERE de către comisia de înscrieri din unitatea de învățământ după cum urmează :

·       3 – 5 iunie 2024 – procesarea cererilor din faza I – prima opţiune

·       6-10 iunie 2024 – procesarea cererilor din faza a II-a – a doua opţiune

·       11-12 iunie 2024 – procesarea cererilor din faza a III-a – a treia opţiune

Ø  14 iunie 2024, ora 14.00

Afişarea rezultatului şi a numărului de locuri libere rămase după prima etapă de înscrieri

     A doua etapă de înscriere: 17 iunie-5 iulie 2024

În această etapă se realizează înscrierea copiilor, pe locurile libere rămase în urma derulării primei etape, pe baza dosarelor depuse la unităţile de învăţământ de către părinţii/reprezentanţii legali ai acestora şi a celor trei opţiuni exprimate în noile cereri de înscriere depuse.

Ø  17-21 iunie 2024 – COLECTAREA CERERILOR DE ÎNSCRIERE

Ø  24 iunie-4 iulie 2024– PROCESAREA CERERILOR DE ÎNSCRIERE de către comisia de înscrieri din  unitatea de învățământ, după cum urmează :

·       24-26 iunie 2024 – procesarea cererilor din faza I – prima opţiune

·       27 iunie- 1 iulie 2024 – procesarea cererilor din faza a II-a – a doua opţiune

·       2-4 iulie 2024 – procesarea cererilor din faza a III-a – a treia opţiune

Ø  5 iulie 2024, ora 14.00

Afişarea rezultatului şi a numărului de locuri libere rămase după a doua etapă de înscrieri

     Etapa de ajustări: 19-29 august 2024

În această etapă se realizează înscrierea copiilor care nu au fost înscrişi în primele două etape din lipsă de locuri sau din diferite alte motive sau care nu au participat la primele două etape, pe locurile rămase libere în urma derulării celei de-a doua etape a înscrierilor, pe baza unei proceduri specifice elaborate de ISJ/ISMB şi pe baza dosarelor depuse de părinţi la inspectoratul şcolar.

Ø  14 iunie 2024, ora 14.00

Afişarea rezultatului şi a numărului de locuri libere rămase după etapa de ajustări

Programarea telefonică pentru depunerea documentelor în vederea înscrierii se va face începând cu data de 13.05.2024 la numărul de telefon 0264-231548, pe Whatsapp la 0774608218 sau online pe adresa de e-mail inscrieri@scoalaapahida.ro, între orele 08:00-15:00. În cazul în care apelul telefonic nu este preluat în timp util, vă rugăm să lăsați un mesaj pe whatsapp și o să fiți contactat de departamentul secretariat în timp util. Documentele pot fi transmise în format pdf. pe adresa menționată, validarea cererii-tip realizându-se la unitatea de învățământ. Înscrierile se vor realiza după cum urmează: luni și miercuri, în intervalul orar 10:00-18:00, joi și marți, în intervalul 08:00-15:00 și vineri în intervalul orar 08:00-14:00.

Dosarul se va depune la secretariatul Școlii Gimnaziale ”Ștefan Pascu” Apahida.

Telverde înscriere creșă – 0800 816 264 – funcțional până la finalul ultimei etape de înscriere, dupa urmatorul program: Luni – Joi: 09:00 – 16:00, Vineri: 09:00 – 14:00.

Anexăm acestui anunț următoarele:

-  Calendarul de înscriere în învățământul antepreșcolar;

-  Cererea de reînscriere la creșă, respectiv grădiniță în grupa mică.

-  Pagina de titlu.

-  Declarație acord în cazul părinților divorțați.